
Jak dodać drukarkę do laptopa?
W większości przypadków do instalacji wystarczy połączenie drukarki z komputerem za pomocą kabla USB. Po prostu podłącz kabel USB urządzenia drukującego do portu USB w komputerze, a następnie włącz drukarkę. Kolejnym krokiem jest wybranie przycisku „Start” na komputerze lub laptopie. Wybierz stamtąd pozycję „Ustawienia”, następnie kliknij „Urządzenia” i odszukaj „Drukarki i skanery”. Po kliknięciu wybierz pozycję „Dodaj drukarkę lub skaner”. Zaczekaj, aż zakończy się wyszukiwanie drukarek w pobliżu, a następnie wybierz tę, której chcesz użyć i kliknij „Dodaj urządzenie”.
Jeśli wystąpi problem z odszukaniem i urządzenia, które chcesz podłączyć, nie ma na liście, należy wybrać pozycję „Drukarki, której szukam, nie ma na liście”. Następnie postępuj zgodnie z instrukcjami i dodaj urządzenie ręcznie, wykonując jedną z podanych opcji. Jeśli ta opcja nie działa, możesz spróbować zainstalować drukarkę za pomocą Menedżera zadań w Panelu sterowania systemu Windows. Musisz jedynie odszukać swoje urządzenie na liście sprzętów, które są podłączone do komputera, a następnie przejść po kolei przez wszystkie opisane kroki instalacji.
Zachęcamy do zapoznania się z ofertą
Jak podłączyć drukarkę z WiFi?
Przygotuj się do podłączenia drukarki.
Zanim zajmiesz się podłączeniem drukarki do komputera, warto sprawdzić, czy wszystkie połączenia są sprawne, a urządzenia gotowe do pracy. Dlatego też:
- sprawdź, czy sieć bezprzewodowa działa bez zarzutu, a wszystkie urządzenia takie jak komputer, tablet czy smartfon mogą się z nią połączyć bez problemu;
- sprawdź, czy drukarka oraz komputer są włączone;
- upewnij się, że komputer podłączony jest to sieci, do której dodana będzie drukarka;
- przygotuj sobie hasło do Twojej sieci domowej, dzięki czemu nie będziesz musiał później go szukać.
Podłącz drukarkę do WiFi.
- Skorzystaj z menu drukarki za pomocą wyświetlacza – bez względu na to, czy jest dotykowy czy nie, możesz poruszać się na nim między opcjami. Znajdź tę odpowiadającą za połączenia sieciowe i wybierz nazwę sieci, z jaką chcesz się połączyć;
- wprowadź hasło i poczekaj na połączenie;
- w przypadku niektórych modeli drukarek obsługujących funkcję WPS Push-to-Connect wystarczy nacisnąć przycisk WPS na drukarce, a następnie w ciągu dwóch minut wybrać WPS na routerze. Połączenie zostanie nawiązane automatycznie.
Skonfiguruj drukarkę i zaktualizuj oprogramowanie.
Następnie należy zainstalować oprogramowanie na komputerze i zaktualizować sterowniki drukarki. Jest to konieczne, aby urządzenia zgodnie współpracowały. Ponadto między produkcją, pierwszym wgraniem sterowników i podłączeniem drukarki do komputera często mija wiele miesięcy. W tym czasie pojawiają się nowe wersje oprogramowania, więc trzeba je uaktualnić:
- Pobierz sterowniki ze strony producenta – sterowniki znajdują się na stronie producenta drukarki, skąd możesz je pobrać. Znajdziesz tam także informacje o tym, jak połączyć drukarkę z Wi-Fi z komputerem, tabletem lub innym urządzeniem mobilnym.
Jak połączyć drukarkę przez Wi-Fi z komputerem?
W wielu przypadkach wykrycie drukarki następuje automatycznie. Jeśli jednak tak się nie stanie w Twoim przypadku, nie martw się. Możesz zrobić to samodzielnie. Oto jak połączyć drukarkę z Wi-Fi z Twoim komputerem:
- znajdź zakładkę Urządzenia w ustawieniach systemu Windows;
- wybierz pozycję Drukarki i skanery;
- włącz drukarkę i poczekaj aż zostanie wykryta;
- dodaj drukarkę jako domyślne urządzenie do drukowania;
- przeprowadź testowy wydruk.
Jeżeli wszystko wykonałeś prawidłowo, powinieneś mieć skonfigurowaną i działającą drukarkę Wi-Fi. Jak widzisz, sposób na to, jak połączyć drukarkę z Wi-Fi z Twoim komputerem jest dość prosty.